Circuitul german Nürburgring e cunoscut în lumea întreagă pentru duritatea sa. De altfel, legendarul pilot Jackie Stewart l-a supranumit „iadul verde”. Şi pe bună dreptate, fiindcă porţiunea Nordschleife măsoară 21 de kilometri (20,81 mai exact) presăraţi cu nu mai puţin de 154 de curbe.
De-a lungul anilor, tot mai mulţi producători auto şi-au înfiinţat centre de testare la Nürburgring, unde finisează noile generaţii ale modelelor sport. Dar care mărci au reuşit să obţină succesul pe „iadul verde”? Încerc să răspund la această întrebare cu un TOP 10 al celor mai rapide maşini de stradă care au parcurs vreodată faimosul Nürburgring.
Am inclus doar maşini care au fost omologate pentru circulaţia pe drumurile publice (într-una sau mai multe ţări). Totodată, am ales doar cele mai rapide versiuni ale modelelor care şi-au încercat norocul.
Locul 10: Maserati MC12 – 7:24.29
În 2004, Maserati a revenit în sporturile cu motor după mai bine de trei decenii de absenţă, iar modelul ales a fost MC12. Pentru a concura în campionatul FIA GT, italienii au fost nevoiţi să producă o serie limitată destinată publicului larg. Astfel, în cele din urmă au fost construite 50 de exemplare de stradă, fiecare cu un preţ de 600.000 de euro.
Cu un şasiu de Ferrari Enzo la bază şi un V12 de 6 litri cu 630 CP şi 652 Nm, în 2004, unul dintre aceste 50 de exemplare a parcurs circuitul Nürburgring în şapte minute, 24 de secunde şi 29 de sutimi.
Locul 9: Chevrolet Corvette ZR1 – 7:19.63
În 2011, americanii au venit să cotropească Bătrânul Continent cu un Corvette ZR1. Adică o maşină sport cu un V8 de 6,2 litri care produce 647 CP şi 819 Nm, tracţiune pe puntea din spate şi o cutie manuală cu şase trepte.
Cu toate că este o maşină americană („nu ştie să facă curba, hahaha”), l-a cam lăsat în urmă pe Maserati MC12, care este totuşi un model derivat dintr-o maşină construită special pentru circuit. Timpul înregistrat – şapte minute, 19 secunde şi 63 de sutimi.
Tot în 2011, un Corvette Z06 cu pachet Z07 a parcurs circuitul în şapte minute, 22 de secunde şi 68 de sutimi.
Locul 8: Porsche 911 GT2 RS – 7:18.00
Cu un propulsor boxer de 3,6 litri montat în spate, 620 CP, 700 Nm şi tracţiune pe puntea din spate, nebunia numită 911 GT2 RS a reuşit, în 2010, să obţină un timp de şapte minute şi 18 secunde pe „iadul verde”.
Locul 7. Donkevoort D8 RS – 7:14.89
Cu toate că nu foarte multă lume a auzit de Donkevoort, acest minuscul producător auto olandez a reuşit să producă o maşină demnă de istoria circuitului german. În final, modelul bazat pe un bătrân Lotus 7 o reuşit un timp de şapte minute, 14 secunde şi 89 de sutimi.
Locul 6: Lexus LFA Nürburgring Package – 7:14.64
Spre deosebire de Donkevoort, toată lumea a auzit de Lexus LFA, şi pe bună dreptate, fiindcă este o maşină senzaţională. Iar nebunia japonezilor a dus la crearea unei variante ce poartă numele faimosului circuit german, care a primit câteva îmbunătăţiri minore – un plus de putere, o cutie de viteze recalibrată, o suspensie mai tare şi un splitter frontal. Timpul – şapte minute, 14 secunde şi 64 de sutimi.
Locurile 1-5, pe pagina următoare